Nehézség: kék / piros
Szintkülönbség: 1300 m
Csúcs: Zischeles 3004 m
Parkoló: Praxmar, 47.149276,11.133263

Szállás: Javasolni tudjuk – Landhaus Tyrol, Gries im Sellrain (figyelmes háziak, kedvező ár, tiszta meleg szobák, szokásos jó osztrák reggeli)

Napi jegy 4 euró vagy a helyi szállásadók egy része által adott “Gestekarte” ami ingyenes parkolásra jogosít.

Zischgeles térkép

Parkoló Praxmarban

Reggel 8-ra érünk a praxmari sípályák parkolójába (1700 m), ahol már gyülekeznek a sítúrázók. Innen kér csúcsot érhetünk el: a Zischgelest (3005 m) illetve a Lampsenspitzét (2876 m). Mi az előbbit választottuk.

A csúcsot már a parklóból megpillantjuk – itt még 5 km és 1300 méter szint választ el tőle.

Indulás a parkolóból

A parkolótól nyugatnak (piros nyíllal jelölve) indulunk el egy jelenleg nem üzemelő sípályán. Az első pár métert a korábbi sípályához vezető úton tesszük meg, majd a pályán jelentősebben emelkedve felfelé.

Libasorban – a Zischgeles közkedvelt sítúracél

A rövid kaptató után lankásabb terep következik, s hamarosan elérjük az 1900 m-en található Schefalm-ot.

Schefalm

A következő párszáz méter szintet szintén lankásabb terepen küzdjük le, amíg el nem érünk kb 2400 méterre.

Innen az előttünk haladók szerpentines vonalában kapaszkodunk felfelé a meredek oldalon, egészen 2900 méter magasságig.

Zischgeles

Felfelé a széles háton haladva

A túra keleti tájolású, aminek köszönhetően – bár a nap végig sütött – mi ebből kb. csak fél órát élvezhettünk.

A feljutás kb 4-4,5 órát vesz igénybe.

Kevéssel a sídepó előtt

A Skidepot 2900 m-en található a sziklák alatt, ahol a léceinket hagyjuk. Innen a csúcs keleti gerincén haladunk fel. Egy helyen kicsit kitettebb, valamint a csúcs alatt kb 20 méterrel egy láncot is elhelyeztek, ami télen kiváltképp segíti a feljutást.

A sziklák alatt már tátszik a sídepó

A csúcson csupán 1-2 percig maradtunk a kellemetlen hideg szél miatt.

Zischgeles 3004 m :)

Zischgeles 3004 m 🙂

A lesíelés az frissen esett kb 10 cm-es porhóban valódi élmény volt 🙂

Lesikláshoz két út közül választhatunk. Mi a feljöveteli utat választottuk, akárcsak a többi túrűzó kb. 90%-a.