Már régóta terveztük a Glockner megmászását, de mindig közbejött valami.

Ez alkalommal bíztató volt az időjárás-előrejelzés, és ki is tudtunk venni egy szabadnapot a túrára.

Nehézség: PD+, 40 fok firn, II-es sziklán

Parkoló: Lucknerhaus, 47.021171, 12.688610

Elérése a Kalser Glocknerstrasse-n keresztül (útdíj) – éjszaka nem volt kinek kifizetni az útdíjat 🙂

Lucknerhaus (1918 m) – Stüdlhütte (2802 m) –> 2 óra

Stüdlhütte (2802 m) – Erzherzog-Johann Hütte (3454 m) –> 3 óra

Erzherzog-Johann Hütte (3454 m) – Grossglockner (3798 m) –> nagyon “forgalomfüggő”, kb. 2-3 óra

Péntek este indultunk, s kb. hajnali 3-ra értünk a Lucknerhaus melletti nagy parkolóba. Itt pihentünk egy kicsit, majd fél 6-kor elindultunk…

1. nap

Lucknerhaus 1918 m – Erzherzog Johann Hütte 3454 m – Stüdlhütte 2802 m

Indulás fél 6-kor a Lucknerhaus parkolójából csodás derült időben. Kb. 1 óra alatt elértük a Lucknerhüttét 2241 méteren. Nem sokkal feljebb már friss fehér takaró fedett mindent – ahogy elértük, már láttuk, hogy nem csak hóból, hanem jégből is áll.

Lucknerhütte 2241 m

Lucknerhaus - Stüdlhütte térkép

Lucknerhaus – Stüdlhütte térkép

Fél 8-ra értünk a Stüdlhüttébe. Ekkor még elcsíptük a finom s hüttéhez mérten szokatlanul kiadós reggelit.

Kevéssel a Stüdlhütte előtt

Stüdlhütte 2802 m

Ekkor már tudtuk, hogy a lefagyott sziklákon nem kéne nekivágnunk eredeti célunknak, a Glocknerwand-nak. Gyors újratervezés után úgy döntöttünk, hogy eznap felmegyünk az Adlersruhe-ig 3454 m-re. Akklimatizáció szempontjából szuper döntés volt, hiszen az elmúlt hetekben nem voltunk számottevően magasan.

Reggeli után kibéreltünk egy lakattal zárható fachot a Hüttében, s itt hagytuk a felesleges cuccokat (letét 10 euro, amit visszaadnak).

A hüttétől amíg elértük a gleccsert végig lefagyott ösvényen haladtunk. Itt újra megpillantottuk a Glocknert!

Háttérben a cél!

A gleccser elején 1-2 keskenyebb hasadékot láttunk, majd ahol beszűkül s meredekebb lesz, ott kellett 2 szélesebb Spaltén átlépni.

A gleccser végénél egy drótkötéllel biztosított I-II-es mászós rész következik. Ez teljesen be volt havazva s le volt fagyva, így mi hágóvasban másztuk. A steig végénél 3454 m-en elérjük az Adlershüttét, más nevén az Erzherzog Johann Hüttét. Itt ettünk 1-1 meleg levest, s indultunk visszafelé.

Az időjárás sajnos nem tartotta magát a jósoltakhoz, így még a felfele vezető úton beborult s újra-újra erősödő szél mellett havazott.

Visszaérve a Stüdlhüttébe elfoglaltuk szállásunkat az egyik lágerszobában, majd lassan következett a vacsora. Olyan jött, amire végképp nem számítottunk: leves, salátatálak, sajttálak, 4-féle főétel, desszertek, sütemények… hatalmas választék, hatalmas mennyiség! A szakács pedig magyar volt 🙂

2. nap

Stüdlhütte 2802 m – Grossglockner 3798 m – Lucknerhaus 1918 m

Stüdlhütte - Grossglockner térkép

Stüdlhütte – Grossglockner térkép

Glockner normálút

Reggel fél 6-kor indultunk útnak. Meglepetésünkre alig láttunk másokat az ösvényen vagy a gleccseren.

Úton a gleccseren

A hütte előtti steig

Erzherzog-Johann Hütte

Gyorsabban haladtunk mint előző nap, így fél 9-re fel is értünk az Erzh. Hüttébe. Ide most nem tértünk be, hanem folytattuk utunkat a csúcs felé.

Kleinglockner

Firnes egyre meredekebb szakasz következik, mely egy max. 40 fokos kuloárban végződik. Itt már nőtt a “forgalom”, s szinte folyamatosan kerülgettük egymást a szembejövő csoportokkal.

A kuloár végében kezdődik a mászós rész. Itt kb. 30 m-enként találunk oszlopokat, minél biztosítani tudunk.

Mászás a gerincen - háttérben az Erzh. Hütte

Mászás a gerincen – háttérben az Erzh. Hütte

A Kleinglockner előtt egy kis hógerincen kell átsétálni, itt volt a dugó vége, mely a Scharten való átkelésre várt.

Sorbanállás a Scharte előtt - távolban már a csúcs látható :)

Sorbanállás a Scharte előtt – távolban már a csúcs látható 🙂

A Scharte nagyon jól ki volt járva, így at átkelés nem jelentett semmi gondot sem.

És mi is meglepődtünk, de a csúcson percekig csak mi ketten voltunk! 🙂

Grossglockner 3798 m! :)

Grossglockner 3798 m! 🙂

Nem maradtunk sokáig, mert még hosszú út várt ránk.

Lefelé még mindig sokat küzdöttünk a szembeforgalommal, ami csak az Erzh. Hütte környékén csökkent.

Kleinglockner-en

Ekkor a siker örömére beültünk egy forró levesre, majd tovább haladtunk a már jól ismert szakaszon a Stüdlhüttéig. Itt felvettük a fach-ban elhelyezett maradék felszerelésünket s folytattuk utunk a Lucknerhaus-ig.

Este fél 9-re értünk a parkolóba, egy fárasztó, de csodás élményekkel teli nap után.

2014. augusztus 16-17.

1. Tóth I. says:

Nagyon szép, ámde nem veszélytelen ez az út. Gyönyörűek a fényképek. Nagyon büszke vagyok, hogy megmásztátok ezt a csúcsot is. Talán majd egyszer megértitek,miért akkor örülök igazán, amikor a honlapon már olvashatóak az úti leírások és láthatóak a képek.