Igazi klasszikus a Lüsenstal-ban.

Nehézség: kék
Szintkülönbség: 1200 m
Csúcs: Lampsenspitze 2876 m
Parkoló: Praxmar, 47.149475, 11.133255

Download file: 201503_Lampsenspitze.gps.gpx

Reggel 9-re értünk a parkolóba, amikor az már 2/3-ig volt. Innen több sítúra is indul, többek között a 3004 méteres Zischgeles-re, amire tavaly jutottunk fel.

praxmar

Praxmar parkoló

Gabi és én léccel, míg Zoli hótalppal indult neki a túrának. Az első métereken egy rövid sípályán haladunk fel.

Az időjárás fantasztikus volt. Szikrázó napsütés, szinte semmi szél, s 4-5 napja 20-30 cm friss hó esett.

Az első méterek

Elhagyva a sípályát

A sípályát elhagyva az erdőben vezető  nyomon haladunk felfele. A sítúra felmeneti útja újra és újra keresztezi a szánkópályát.

Keresztezve a szánkópályát

Az út egyre ritkúló fenyvesben vezet cikk-cakkolva felfele. Hamarosan ki is érünk az erdőből a hófehér hagyhátak közé.

Az erdőhatár felé érve

Libasorban (Fotó: Zoli)

Annak ellenére, hogy a hét elején 20-30 cm friss hó esett, az út nagyon jól ki volt járva, s lesiklásnyomok tengere fedte a hátakat.

Kék ég, hófehér hegyhát – gyönyörű 🙂

A túra végig szinte azonos mértékben emelkedik, széles fehér buckák között. Kedveltsége miatt valóban sokan voltak, de a csúcsig vezető 5 km-en, s a sok lesiklási variáció közt alig volt észrevehető.

Már látszik a csúcs! – Jobbról a második 🙂

Közeledve a csúcshoz

Egyenszerkóban (Fotó: Zoli)

2750 méteren elérjük a sídepót. Hacsak nincs fent is mély hó, érdemes itthagyni a léceket. Mi is így tettünk.

Satteljoch sídepó

Már látszik a kereszt!

A kilátás gyönyörű minden irányban!
Lampsenspitze 2876 m :)

A kilátás NY-nak. Látszik a 3 napja lejött lavina is, ami sajnos halálos áldozatot is követelt.

A délutáni nap már erős volt, s a havat tapadós kellemetlen állagóvá olvaszotta. Emiatt sajnos a lesiklás nem volt akkora élmény, mintha porhóban suhanhatnánk.
Viszont ami nagyon tetszett, hogy a sídepótól kb. 2200 méterig millió lesiklási lehetőség közül lehet választani.

150307_ausztria_091-me

Merre menjünk? (Fotó: Zoli)

Elérve 2200 méterre értük el a szánkópálya végét. A hó minősége miatt úgy döntöttünk, hogy azon csúszunk le végig.

Egyetlen hátránya a túrának talán, hogy kicsit egyhangú a táj a fenyvesből kiérve. Mindennek ellenére nekünk nagyon tetszett.

Visszaérve a parkolóba lepakoltuk a felszerelést és beültünk az Alpengasthof Praxmar-ba. Ilyen finomat rég ettünk! Csak ajánlani tudjuk.

Ha magasabb a lavinaveszély, akkor a Zischgeles helyett a Lamspespitzét javasolják.