Mindenképp megéri: 1-2 napos gleccsertúra az Ötztal-ban, az oszták-olasz határon.

Parkoló koordináta: 46.863668,10.917102, Vent

Szintkülönbség: 1700 m

similaun

Similaun Térkép

A túrát eredetileg két naposra terveztük. Pénteken este fel akartunk érni a Martin-Busch hüttébe, majd szombat reggel csúcstámadás és vissza Vent-be. A dugókkal teli német autópályák közbeszóltak.. Kb 30 km-t haladtunk egy óra alatt, így úgy döntöttünk visszafordulunk, s hajnalban 2 körül indulunk, hogy a napfelkeltével startoljunk. Még egy változás lett, magunkkal vittük a bicajokat…

Úton a Martin-Busch Hütte felé

Reggel 6:30-ra értünk Vent-be. Ekkor a parkolóknál még nem voltak se őrők, se automatákat nem találtunk. Rövid hezitálás után otthagytuk az autót a parkolóban fizetés nélkül – nem történt vele semmi.

Összeraktuk a bicajokat, s 7-kor nekiindultunk 2 keréken a Martin-Busch hüttéig (600 m szint). Már az út elején megpillantottuk Similaun csúcsát (képen kicsit kiégett).

8-ra értünk a Martin-Busch hüttéhez, ahol még kaptunk reggelit (8-ig van) s letettük a bicajokat. Az eddigi dzsippel is járható utat hegyi ösvény váltja fel.

Két variáció a Martin-Busch hüttétől:

– Similaun Hütte érintésével a csúcs (könnyebb út)

– A Marcellkamm háton át a csúcs (kicsit nehezebb)

martin-busch hütte

Martin-Busch Hütte

Mi felmeneteli útnak a Marcellkamm-ot választattuk. A hüttét elhagyva a kis hídon átkelve eleinte jelentősebben emelkedve haladunk az egyre kövesebb ösvényen. Itt újra megpillantjuk a csúcsot.

Távolban a Similaun - a Marzellkamm-ról fotózva

Távolban a Similaun – a Marzellkamm-ról fotózva

3100 m magasan elérjük a gleccser szélét. Felszerelkezünk, a hágóvasat a zsákban hagyjuk, mert a hó enyhén olvadt.

Az utolsó pár száz méter a gleccseren

A gleccseren keskeny hasadékokat láttunk, hóval fedve.

Ahogy a csúcshoz közeledtünk, közeledett a vihar is.

Similaun - felhöbe burkolózva

Similaun – felhöbe burkolózva

Felértünk!

Similaun! 3606 m

A csúcson csupán pár percet töltöttünk el, mert egyre közelebbről villámlott, s érezni lehetett a felhő töltöttségét.

Lefelé a Similaun Hütte felé vezető utat választottuk. A gleccser ebben az irányban hosszabban nyúlik el.

Similaun Hütte

A Similaun hütte alá érve elkapott a vihar, de azért még egyszer visszanéztünk a csúcsra.

Visszanézve a csúcsra

A Martin-Busch hüttéhez érve épp csak csepegett az eső, így úgy döntöttünk legurulunk az autókhoz, s nem húzódunk be a hüttébe.

Este 7-re értünk az autóhoz, egy csodás túra után 🙂

Érdekesség: Ötzi-t, az ősembert csupán pár kilóméterre a Similaun hüttétől találták meg 1991-ben.