Parkoló: Mitteregg (Rinnen) 1349 m
Szintkülönbség: 720 m
Nehézség: közepes
Download file: Joch_GPS.gpx

Reggel fél 10 körül érjük el Mitteregg-et, mely egy csupán pár házból álló falvacska. A falu közepén találunk kb. 8-10 autónak elegendő parkolóhelyet. Mi vagyunk az elsők. Hideg van, -10 fokot mutat az autó hőmérője. Gyorsan felhúzzuk a síbakancsokat, feltesszük a fókát a lécre s már indulunk is. Az autótól 10 méterre már fel is csatolunk, s nekivágunk a meredek mezőnek. Megannyi lejöveteli nyom közt megtaláljuk a felmeneteli nyomot is, s azt követve emelkedünk az oldalban.

Indulás Mittereggből

Egy nagyobb fenyőfacsoport van felettünk. A nyomok szerint ezt mindkét oldalról meg tudjuk kerülni. Mi jobbra indulunk.

Joch

Pillanatok alatt melegünk lesz a napsütésben

Az oldal meredekebb lesz, s a fagyott havon olyakor megcsúszik a lécünk. Hamarosan olyannyira is megcsúszik, hogy elvágódom, s az egyik lécem elkezd lefele csúszni. Hatalmas szerencse, hogy hamarosan megakad. Lebukdácsolok érte, s úgy döntünk feltesszók a firnvasat. Azzal aztan jóval könnyebb a haladás.

Kicsivel a gerinc alatt

A hóban a megfagyott lejöveti útvonalak buckái nehezítik a haladás. Egy szélesebb erdősáv aljához érünk, átkelünk egy erdei úton, s innentől egy darabon magunknak vágjuk a nyomot.

Az idő napos és szélmentes itt lent, így hamar melegünk lesz.

Hamarosan kiérünk a gerincre, ahol jobbra halad tovább az út. Egy kis tornyos házikó mellett haladunk el. Itt lankásabb a terep.

Csúcs a távolban: Joch

Vadászles

Még két faépületet pillantunk meg, s itt meg is állunk s iszunk pár kortyot. Itt már szelesebb az idő, s újra jobban beöltözünk. Egy-egy lankásabb bevágás után meredeken s egyre keskenyebben magasodik felettőnk a hegygerinc. A hó itt még jegesebb, s a nyomok is csak helyenként látszanak. Ezáltal fárasztóbb a haladás is. Jobbra s balra meredek hegyoldal szakad a mélybe. Mögöttünk gyönyörű kilátás tárul elénk: a Lechvölgyi Alpok csúcsai. Köztük van a Galtjoch is, ahol két éve jártunk fent. Hosszan lelátunk a megtett útra, ahol most már más sítúrázók is haladnak felfele.

Visszapillantva. Jobbra a Galtjoch

Az utolsó szakasz helyenként kitett, s a rossz hóminőség miatt nagyon kell figyelni. A nagyobb széllökések olykor majdnem kibillentenek az egyensúlyunkból.

Megküzdünk a feljutásért!

Szuper a kilátás

A célegyenesben

Hamarosan elérjük a Joch 2052 méteres csúcsát. Az egyszerű kereszt mellett állva készítűnk egy-két képet, megcsodájuk a panorámát, s leszedjük a fókát. Nem akarunk hosszan fent időzni, mert nagyon hideg szél fúj. Felérkezik az utánnunk indult csapat is.

Csúcson! Joch 2052 m

A keskeny firnes gerincen való lesiklást nem akarom kockáztatni, így inkább vállamra kapom a lécet. Gabi csúszik egy kicsit, de annyira rossz a hó, hogy ő is hagyja. Biztos ami biztos.

Kilátás a csúcsról

Aztán a „focikapu” felett kicsivel Gabi is, majd kicsit lejjebb én is felcsatolok.

Itt még nehéz a terep, mert megfagyott a szétsíelt hó, s a rendelkezésre álló sáv sem olyan széles.

Hamarosan azonban szélesebb lesz a gerinc, s megérkezünk a két kis faépülethez. Eddigre többekkel is szembetalálkozunk, illetve a másik csapat is elindult már lefele. Vegyesen léccel a lábon illetve a vállon.

A faházikók alatt aztán már jobbak a hóviszonyok, s olyakor porhót is találunk. A kis faház mellett tartunk aztán rövid pihenőt, itt már nincs szél.

Ezután a meredekebb részen még firnes a hó, így figyelni kell. Végül az utolsó hegyoldalban Mitteregg felett több foltban szuper porhót találunk.