Nehézség: kék
Csúcs: Spiesshorn, 1349 m
Szintkülönbség: 500 m
Parkoló: Merzenschwand, 47.813245, 8.069056

Az elmúlt héten többször is erősen havazott a Feketeerdőben, így napról napra figyeltük a Feldberg körüli webkamerákat, hogy lesz-e elég hó a hétvégére egy szezonnyitó sítúrához. Szerencsére lett! 🙂

Download file: Spiesshorn_Ski.gpx   Szombat reggel 4-en szálltunk ki a kocsiból Merzenschwand mellett, s kezdtük felcsatolni léceinket. Feli és Christian még nem sítúrázott ezelőtt így egy rövidebb túrát terveztünk, hogy legyen időnk megmutogatni és elmesélni a tudnivalókat.

Merzenschwand

Eligazítás a parkolóban

A mezőn átvágva indulunk útnak. Alternatív útvonalként a sífutó pályán is lehet menni, amit visszafelé használtunk. Mínusz pár fok lehet s havazik.

Átvágva a mezőn

Az erdő szélét elérve lecsúszunk egy kicsit, hogy elérjük a faluból felfele vezető utat. Nem meredek s nem is hosszú ez a szakasz, így a fókát a lécen hagyjuk. Innentől az erdőbe felfelé vezető széles utat követjük eleinte.

Felfelé az erdei úton

A kb. 5-10 cm friss hó alatt korábbi kemény jeges hóréteg található.

Hóesésben

Ahogy beérünk a sűrűbb erdőbe, Gabi izgalmasabb erdei útvonalat talál, s balra felvágba az erdőben folytatjuk az utunkat.

Spiesshorn

Gabi keresi a további utat

Az erdő gyönyörű, a szélcsendben több centiméternyi hó maradt az ágakon s a fenyőkön. 1-2 szer keresztezzük az erdei utat, de továbbra is a fák közt maradunk.

Nyomot vágva a szűzhóba

Visszatérünk a szélesebb útra, mert innen jobbra kell tartanunk a Spiesshorn felé. Itt 1100 m felett már inkább 10-15 cm friss hó terül el a lábunk alatt. A legutóbbi nagy havazás óta mi vagyunk az elsők ezen az útvonalon, így nyomot is kell taposnunk. Gabi vállalja magára a feladat oroszlánrészét. Az útról ismét egy ösvényre térünk át, s meredek oldalban 1-2 cikcakkal érjük el a következő utat. Itt alig 50 méter után jobbra letérünk a Spiesshorn felé, amit tábla is jelöl.

Már közel a Spiesshorn

Itt utolér minket két srác, akik megköszönik hogy eddig mi tapostuk előttünk a nyomot, s átveszik ezt a feladatot. Az egyre ritkább erdőben hamarosan el is érjünk célunkat, az 1349 méter magas Spiesshorn-t.

Spiesshorn 1349 m

A csúcs inkább egy “pukli”, aminek az egyik oldalán egy kis széltől védett kilátó található. Lecsatolunk s bemegyünk. Lelkesen kortyolgatjuk a forraltbor ízesítéső meleg teát :). 1-1 pillanatra az idő is tisztulni látszik, s lelátunk a völgybe.

Felértünk! 🙂

A rövid pihenő után ismét felcsatoljuk a léceket s indulunk is lefelé. Az első kb. 200 métert lankás ösvényen tesszük meg. Itt átcsúszunk a szélesebb, s már meredekebb útra, ami a merzenschwandi sípálya tetejéhez vezet.

Lefelé az erdőben

A sípálya még üzemel, így halatmas szinte érintetlen hómezőt találunk a lábunk alatt.

A pálya tetején

Igen, síelünk! 🙂

Hatalmas élmény lecsúszni az egyre szélesedő domboldalban. Ahogy elérünk a lifetek alá, egyre csak jobbra tartunk.

Csodás kilátás

Ismét az erdőben

Végül a mező “alső jobb” sarka közelében, ahol a fenti képen látható kis ház van siklunk be újra az erdőbe. Itt elösször rövid meredekebb majd hosszan laposan elnyúló útszakasz fogad minket. Hamarosan belecsatlakozunk a feljöveteli útba. A falu előtti utolsó szakaszon már olvadtabb a hó, így figyelni kell a talajra. Az autóig az utolsó kb. 300 m-t a sífutó pályán tesszük meg. A szuper túra után felkeressük a jóhírű helyi éttermet, a zum Kuckuck-ot. Nem csalódunk, s hangulatos helyen finomat eszünk 🙂